Vi erbjuder nu en uppgradering för alla Bosch Gen 4-motorer.
Är du osäker på din motormodell? Lageridentifiering
Motorn demonteras och hela vevaxelaggregatet avlägsnas. Självsmörjande vevaxelstödbussningar av plast monteras i torsionsröret för att stabilisera vevaxelns spelrum.
Den ursprungliga tätningsringen för momentröret tas bort och en självsmörjande bronsbussning av Oilite monteras för att säkerställa maximalt stöd för vevaxeln.
Detta stoppar vevaxelns vibrationer och förbättrar tätningen.
Efter Oilite-bussningen monterar vi en axeltätning med läppen utåt, vilket förhindrar att vatten tränger in i vevaxeln och momentrörsområdet.
Detta förhindrar rost på vevaxelns lageryta, för tidigt haveri på vevaxelns stödbussningar och interna skador på kretskortet (PCB) och alla andra komponenter.
Det vänstra vevaxellagret är utbytt mot ett dubbeltätat lager för att förhindra att vatten tränger in i eller passerar genom detta lager. Vattentätt långtidsfett är packat mellan de yttre lagren och motorkåporna.
Detta hjälper till att förhindra att vatten samlas i dessa områden och rinner ner i de yttre lagren.
Vi tar också bort kretskortet och lägger till en silikonbeläggning på kontaktens tätning.
Silikontätningsmedel tillsätts också i motorkåpans packning för att förhindra att vatten tränger in i området och korroderar tätningsytorna på magnesiummotorhusen.
Slutligen behandlar och ytbehandlar vi stiften på motorns elektriska kontakter för att begränsa korrosion.
”*” anger obligatoriska fält
Om du inte vill ha en fullständig service kan du även skicka en felsökningsförfrågan
Om du vill ha specifikt underhåll, till exempel byte av vissa lager, kan du göra det från det här formuläret.
Förbättringar kommer att göras, typfel kommer inte att uppstå igen. Uppgraderingen inkluderar även underhåll.