Bosch upgrade

Vi erbjuder nu en uppgradering för alla Bosch Gen 4-motorer.

Är du osäker på din motormodell? Lageridentifiering

Gör en underhållsbegäran

Så funkar det

1

Motorn demonteras och hela vevaxelaggregatet avlägsnas. Självsmörjande vevaxelstödbussningar av plast monteras i torsionsröret för att stabilisera vevaxelns spelrum.

2

Den ursprungliga tätningsringen för momentröret tas bort och en självsmörjande bronsbussning av Oilite monteras för att säkerställa maximalt stöd för vevaxeln.

Detta stoppar vevaxelns vibrationer och förbättrar tätningen.

3

Efter Oilite-bussningen monterar vi en axeltätning med läppen utåt, vilket förhindrar att vatten tränger in i vevaxeln och momentrörsområdet.

Detta förhindrar rost på vevaxelns lageryta, för tidigt haveri på vevaxelns stödbussningar och interna skador på kretskortet (PCB) och alla andra komponenter.

4

Det vänstra vevaxellagret är utbytt mot ett dubbeltätat lager för att förhindra att vatten tränger in i eller passerar genom detta lager. Vattentätt långtidsfett är packat mellan de yttre lagren och motorkåporna.

Detta hjälper till att förhindra att vatten samlas i dessa områden och rinner ner i de yttre lagren.

5

Vi tar också bort kretskortet och lägger till en silikonbeläggning på kontaktens tätning.

Silikontätningsmedel tillsätts också i motorkåpans packning för att förhindra att vatten tränger in i området och korroderar tätningsytorna på magnesiummotorhusen.

6

Slutligen behandlar och ytbehandlar vi stiften på motorns elektriska kontakter för att begränsa korrosion.

Servicebegäran