Underhåll

Vi erbjuder reparation/underhåll av mekaniska delar för Bosch, Brose, Impulse, Yamaha och Shimano E8000 och EP8 motorer.

Så här skickar du in din motor för service:

Leveransformulär för cykel elmotor där du berättar dina kontaktuppgifter, vilket märke av elmotor det är och vilka fel som uppstått på motorn.

Du kan välja service/reparation eller uppgradering. Att fylla i bokningsformuläret visar vilken typ av underhåll motorn behöver och vi vet att din motor är på väg. Det finns ingen anledning att kontakta oss i detta skede. Vi behöver inte dina spårningsnummer och vi behöver inte veta att din motor är på väg. 

Se till att din motor är väl packad, det räcker oftast med mycket tjockt packpapper eller bubbelplast och en stark låda. Kom ihåg att bifoga en kopia av ditt bokningsformulär eller information om avsändaren (inklusive e-postadress). 

När din motor tas emot: Vi kommer att kontakta dig när motorn har öppnats och en kostnadsberäkning har gjorts eller redan reparerats (enligt det arbete du valt under bokningsfasen). 

När din motor är klar skickar vi dig en elektronisk faktura. När betalningen är gjord kommer din motor att skickas tillbaka till dig så snart som möjligt. Spårningsinformationen kommer via e-post/sms direkt från transportföretagets system. 

Om du av någon anledning inte vill fortsätta med reparationen, t ex på grund av den höga kostnaden, sätter vi ihop din motor igen och skickar tillbaka den. Du kommer endast att debiteras €28,00 för post- och paketeringskostnader och kontroll av arbetet. 

Vanligtvis byts endast defekta delar eller lager men oftast är det bäst att byta alla lager när motorn redan har öppnats. 

Alla transmissionslager tas bort och ersätts med original eller bättre Nytt fett appliceras sedan på alla relevanta ytor och extra specialfett används för att skydda lagren och växlarna från slitage eller att vatten kommer in i motorn. Nya packningar, O-ringar och låsringar är monterade. Motorn monteras i en ren verkstad. 

Om en del är rostig, skadad eller sliten utöver acceptabla gränser kommer du att kontaktas innan vi börjar montera en ny eller möjligen bra begagnad del.

Hur mycket kostar motorrestaurering inklusive: lager och arbete? moms 24% (inklusive växlar, kretskort eller elektroniska delar eller fraktkostnader)

BoschBroseYamahaImpulse
Klassisk (Gen 1) 300,00 €C, T&S1.2e 1.2&1.3 415,00 €Rekommenderat pris 295,00 €2.0&2.3 265,00 €
Active Line (Gen 2) 375,00 €S-Mag 2.1 415,00 €PW-SE 295,00 €Evo & Evo RS 295,00 €
Performance Line (Gen 2) 375,00 €Rembyte S&T 195,00 €PW-ST 295,00 €
Performance Line CX (Gen 2) 375,00 €Rembyte S Mag 240,00 €PW-X 295,00 €
Active Line (Gen 3) 325,00 €Obs: Brose-översynen inkluderar inte uppgraderade speciallager eller en ny rem.PW-X2 295,00 €
Active Line Plus (Gen 3) 325,00 €
Performance Line (Gen 3) 325,00 €
Performance Line CX (Gen 4) 425,00 €

Återstående tillverkargaranti: 
SMHJ Oy Ab är ännu inte en serviceverkstad för motortillverkare, jag (kunden) förstår att tillverkarens garanti för min motor löper ut när vi öppnar motor.

"*” ilska obligatorisk Fält

Kan vi kontakta dig under arbetstid på telefon? (9.00-17.00)*
Jobb som ska göras
Detta fält används för valideringsändamål och kommer att lämna ändringar.